Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

Semarang

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

14 Mei 2007 | Indonesië, Semarang

Hallo, een berichtje uit Semarang! Zaterdagmiddag zijn Hisyam en ik om 2 uur vertrokken uit Malang. We zouden snel naar Surabaya om daar met de trein naar Semarang te gaan.Helaas ging dat snel niet helemaal door want heel Malang stond dicht. We hebben er een uur over gedaan om bij het busstation te komen. eindelijk daar konden we direct met een bus naar Surabaya. Ook die ging niet zo snel als ik had gehoopt. Eindelijk in Surabaya moesten we van het bus- naar het treinstation en die bleken niet zo dicht bij elkaar te zijn. We wilden met een Angkot(zo'n klein busje) maar die gingen niet ofzo. Uiteindelijk maar met een taxi. Eindelijk bij het treinstation! Daar gingen we gauw naar de informatiebalie om te vragen hoe laat de trein ging. Dikke vette pecht, de trein zou over een uur vertrekken maar van een ander station! En weer geen angkot! Dus weer met de taxi! Eindelijk waren we op het goede station, maar tot overmaat van ramp bleken de tickets een stuk duurder dan verwacht. En had ik door al die onverwachte taxi's niet genoeg geld meer. Dus dat werd zoeken naar een bank. Een taxichauffeur en een becakfietser maakten ruzie om ons, maar we kozen voor de becakfietser, want die was goedkoper en beloofde hard te fietsen. Gelukkig wist ie ook alle tussendoorweggetjes want anders hadden we het nooit gevonden! Na het pinnen waren we nog op tijd voor de trein! Eindelijk in de trein konden we eindelijk opgelucht ademhalen! Maar wat hadden we een honger! Na een half uur kwamen er mannetjes met heerlijk eten en we konden het niet weerstaan, al was het best wel duur! Na gegeten te hebben kwam tot onze verbazing de kar met eten langs, het eten was bij de prijs inbegrepen! (vandaar dat het zo duur was!!) Nou ja, we hadden ook niet geluncht, dus echt een probleem was het niet! Na het eten nog even "gedodderd" en we waren zo in Semarang. Daar hadden we al een hotel uitgezocht, het vroegere Bellevue hotel, tegenwoordig hotel Candi Baru. Een prachtig hotel uit de NL tijd. Ik zal de foto's van het hotel bijvoegen.
Het is nu al erg laat hier en ik moet nog eten, dus ik schrijf later verder. Vanuit Semarang, tot ziens!

  • 14 Mei 2007 - 13:46

    Rette......... Fred:

    Van je vader hoorde ik dat je grootvader hier was gelegerd.
    Geen vreemd gevoel? Nu jij als zijn kleindochter op deze plaats bent.

  • 15 Mei 2007 - 21:17

    Oosen:

    Hoi Laura,
    Druk,druk vandaar de wat late reactie.Mooie foto's, sommige komen ons
    bekend voor Maar oh dat openbaar vervoer overal het zelfde denk ik.Nog veel reisplezier toegewenst van de Oosen.

  • 22 Mei 2007 - 11:42

    Maudy:

    Hi,
    ik begin wat bij te komen en heb de herkenbare foto even opgeslagen voor de mensen uir Surabaya van de dagopvang. Morgen zal ik ze daar laten zien met je verhaal.
    Ik ga verder...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Semarang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 55108

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: