Malang kembali - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu Malang kembali - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

Malang kembali

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

09 Mei 2007 | Indonesië, Malang

Hallo allemaal,
na toch weer even wachten het volgende verhaal. Ik heb donderdag weer les gegeven op Indriyasana, heerlijk weer met die kleintjes. Ik geniet enorm van die groep kinderen en het leuke is, ik kan nu (na 3 maanden) echt al een gesprek met ze hebben en vertellen in het Indonesisch wat ik heb gedaan enzo! Super!
Zaterdag zou ik engels geven aan klas 5 maar dat ging niet dor, alweer niet! Zaterdagavond was er weer kerk, waar ik samen met Yusak naar toe ging. Een erg leuke en levendige dienst met veel zingen en ook een spel, waardoor ik het Indonisisch heel snel nog beter leer!
Na kerktijd gingen we naar Malang Kembali, een feest dat eens per jaar wordt gehouden in de stad als de stad haar verjaardag viert! Dit jaar werd Malang 93 jaar oud! Alles is dan in oude stijl en ook alles is afgezet. Ik heb speciaal voor Pak Hans wat foto;s geprobeerd te maken maar helaas was het veel te druk! Ik zal ze proberen te uploaden!
OOk ben ik weer in Surabaya geweest, samen met Hisyam. Ook zijn we in Mojokerto geweest, waar hij is opgegroeid! Echt een dorp, waar iedereen elkaar kent en met elkaar praat!
De terugweg was een hele belevenis, we gingen namelijk met de bus! We probeerden met een "luxe" bus te gaan, maar na een uur wachten in een plaatsje dat niet eens op de kaart staat, zijn we toch maar in een economic bis gesprongen. (letterlijk en figuurlijk) We betaalden dan ook bijna niks. (12000 voor 2 personen voor een reis van meer dan een uur, is ongeveer een euro) Maar het was erg leuk!
Vandaag weer naar bhati Luhur geweest. Het volgende verhaal zal gaan over Bhakti Luhur! Nu eerst de foto's!
Tot gauw!
ps: ded en oos, ik geniet enorm, maar ik heb al een ticket terug!!!

En ja... ik heb mijn haar geverfd. Ze vonden hier dat ik me zo Indonesisch gedroeg dat ik ook maar zwart haar moest hebben! Dus, dat was zo gefixt, voor nog geen 15 euro!!!

  • 09 Mei 2007 - 07:27

    Arjen:

    He Laura,

    Echt te gek wat je allemaal meemaakt! Ook leuk de manier waarop je je avonturen beschrijft, geweldig!

    Dikke kus Arjen

  • 09 Mei 2007 - 07:49

    Oosen:

    Ha die zwarte Laura,
    Het staat je geweldig zo te zien.Wat een compliment van de mensen om je heen.Mijn haar ook voor €15 of mogelijk wel iets minder.Ded kost iets meer denk ik.Fantastisch dat je je in het Bahasa kunt uiten.Het is eigelijk jammer om niet weer terug te gaan met elkaar inclusief mams.
    Nog een genoeglijke tijd en een smok(in Bahasa?)van ons.


  • 09 Mei 2007 - 07:52

    Fieke:

    heeee indonesisch haar staat je mooi! hier in grunn is ook alles goed, ben gisteren naar den haag geweest om mn scriptie aan mn stagemeneer te geven. was erg leuk. nog elizabeth opgezocht, die ik nog ken van ierland, want die woont in Leiden. Dus nog lekker over onze buitenlandervaring gebabbeld! en kasper was ook mee, want die moest net toevallig naar rotterdam, dus hebben we daarna nog bij Bas gegeten, die naar georgie gaat emigreren. Bevrijdingsfestival was ook erg gezellig de hele dag weer hangen in het gras en bandjes luisteren. Different trains stond er nog met 2 voorstellingen. De Balie en de Getemde Wolk, was erg leuk. nou ja, toedelooeeoeoe veel plezier!!

    xfieke

  • 09 Mei 2007 - 08:17

    Linda:

    Dus straks in Nederland ook maar juf worden? 'k ben blij dat je een ticket terug hebt, maar die moet je ook gebruiken he! Geen fratsen hoor!

    X

  • 09 Mei 2007 - 08:40

    Martijn:

    hoi laura
    ik lees niet alles van je enorme producie, maar leuk om zo nu en dan even te spieken hoe het gaat. Erg goed zo te zien ;-)

    groetjes

    --
    martijn

  • 10 Mei 2007 - 09:32

    Sieta:

    Zo hé meissie wat zie je er goed uit!

  • 10 Mei 2007 - 13:12

    Louise:

    Jeetje Laura, ik liep een paar weken achter met lezen en ondertussen heb je alweer heel wat meegemaakt. Ik ben nu weer even bij. Hopelijk ben je inmiddels ook helemaal beter. Leuk dat zwarte haar, het staat je heel goed. Ik heb nog twee lessen B.I. bij Hans en dan hebben we het eerste basisboek helemaal doorgenomen. Ik vond de laatste paar lessen best wel moeilijk, o.a. het vervoegen van werkwoorden en de compleet andere zinsopbouw. En daarna maar blijven repeteren. Jij bent allicht al een heel eind verder. Ben benieuwd.
    Sampai bertemu lagi.

  • 22 Mei 2007 - 11:35

    Maudy,:

    gewoon schade inhalen en foto's bekeken.
    Sampai bertemu lagi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 55107

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: