surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu surabaya - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

surabaya

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

08 Juni 2007 | Indonesië, Surabaya

hallo allemaal,
ik ben weer in Surabaya. Gisteren zijn we met de bus gekomen, weer een hele opgave langs de lumpur panas, de hete modderstroom vlak voor Surabaya. De modderstroom heeft inmiddels vele huizen verwoest, zoals op de foto's te zien is.
Gister ben ik naar een theatervoorstelling geweest, heel anders dan in Nederland. Met een verteller, die het verhaal vertelt en de spelers, die niet zoveel tekst hebben. En erg overdreven spelen. Maar goed, het was leuk om mee te maken. Wat jammer was, dat het in het Javaans was en ik er geen woor van kon verstaan. Het stuk was mede ter ere van een slamatan, van een man die 100 dagen dood is. Als mensen overlijden hier worden ze binnen 24 uur begraven en zijn er ceremonies na 3, 7, 100 en 1000 dagen. Erg anders dan in Nl dus!
Vanochtend in het hotel ben ik me doodgeschrokken: een schorpioen in de badkamer!!! Ik ben op het bed gaan staan zodat hij mij niet kon bijten en ik was echt bang. Hisyam heeft hem voor me gedood! Mijn held! En hij heeft erg om mij gelachen dat ik zo bang was, hier komen die beesten gevoon voor en mensen zijn er niet bang voor. Je moet alleen zorgen dat ze je niet bijten! Maar goed, hij is nu dood!
Ik ben net naar het kantoor van Malaisia airlines geweest om mijn ticket te veranderen, om het makkelijker te maken wil ik vanaf Surabaya naar Kuala Lmpur vliegen ipv Jakarta naar Kuala Lumpur. Maar het kantoor hier moet eerst toestemming hebben van Malaisia airlines in Amsterdam, en daarwacht ik dus op! Dus een dagje Surabaya dan maar!

Tot gauw allemaal!


Helaas is het uploaden van foto's niet mogelijk momenteel, ik probeer het zo gauw mogelijk opnieuw!

  • 08 Juni 2007 - 06:40

    Maudy:

    Goedemorgen Laura, tenminste dat is het hier en het is net zo warm als waar jij zit. Maar hier is het dan klam en broeïerig. Maar ik klaag niet hoor, liever dit dan koud en nat!
    Gek, ik zie in dat rijtje ceremonies na de dood niet de 40ste dag, waarvan ik dacht dat dat altijd een Indonesisch gebruik was. Bij Indische soms wel, soms niet. Naar ik weet was het bij ons niet zo dat er de 40ste dag een selamatan gegeven werd.
    Jij geniet nog lekker even door, maar ziet het einde van je reis/werk/daar zijn wel naderen. Och meid ik voel helemaal met je mee. Maar je hebt er vrienden gemaakt voor het Leven en dat is toch een heel goed ding en als wij ergens over praten dan weet jij het misschien weer beter dan wij, omdat wij op onze herinnering teren en alles altijd mooier maken dan het was.

    Ik kijk uit naar je terugkomst en al je verhalen en zal je plaatsje bij Adeline warm houden. Begin juli gaat de eerste steen gelegd worden met veel poeha en gaat Mevr. Meijers, de oudste hier een rol bij spelen. Ik zal daar dan ook zijn om foto's proberen te maken.
    We zullen vandaag maar weer lekker genieten van het tropische weer en het rustig aan doen.

    Je maakte leuke foto's de vorige keer en ik kijk uit naar je nieuwe plaatjes.
    O, ja Max krijgt op de dagopvang steeds meer mensen op de massagestoel en wij worden steeds meer verwend met allerlei lekkers als beloning, ik groei zo dicht!
    Heb je op de website van Matahari de foto's van Thessa Lübeck als buikdanseres gezien? Doe Hisyam de groeten van ons en voor jou een knuffel.

  • 08 Juni 2007 - 06:55

    Oosen:

    Selamat hari Laura,
    Mooie landen,voor ons bijzondere gebruiken,vreemde´beesten´ in slaap en badkamer,straks in DE STAD weer lekker,gewoon slapen.

    Dan jangan lupa------van ons.


  • 08 Juni 2007 - 19:46

    Floor:

    Hey Laura!
    Ik ben je heus niet vergeten! Zit alleen al weken met mijn neus in de boeken want mijn laatste tentamen komt er dan toch eindelijk aan!!!!
    Blij te lezen dat het je ondanks de modder, dodelijke beesten en ridderlijk manvolk nog steeds goed afgaat!
    Foto's zijn leuk!

    Groetjes Floor (en de moeder van floor want die is het studiehuis!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Surabaya

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 55091

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: