long time ago - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu long time ago - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

long time ago

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

26 April 2007 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,
het is al weer een tijd geleden dat ik heb geschreven maar ikeb het ontzettend druk gehad afgelopen week. Mijn bezoek heeft me flink bezig gehouden, of eigenlijk ik hen!
Terwijl ik de laatste zin aan het typen was, was het net of iemand tegen de bank aanduwde waar ik op zit. Ik keek eens om me heen, maar zit bij jeroen voor het huis, buiten met de laptop op schoot en lely is aan het tofzuigen. Ook de plant naast me schommelde een beetje, waarschijnlijk een klein aardbevinkje! We zijn ondertussen druk aan het zoeken of we ergens een registratie kunnen vinden!
Maar goed, een druk weekje dus. Donderdag nadat geschreven had ben ik naar het hotel toe gegaan en zijn we de stad in gegaan. We hebben de aun alun bekeken, een winkelcentrumpje en een biertje gedronken in toko oen! We hebben gegeten bij Inggil!
Ook hebben we die dag een tour naar de Bromo geboekt voor de mannen de dag erna. Ze moesten 's nachts om half 2 vertrekken en zouden dan de zonsopgang zien. Helaas voor ze kreeg het busje pech onderweg en hebben ze 2 en half uur stilgestaan tegen een helling omhoog! Nadat er eindelijk een ander busje gekomen was konden ze door naar de Bromo, op een paard naar boven. Volgens Eppo hadden ze hem op een shetlandpony gezet, en als hij zijn benen strekte kon hij meelopen. En dat terwijl kinderen op grote hengsten rondreden. haha, je moet wat he!Al met al hebben ze het mooi gevonden!
De dag erna hebben we een tripje gemaakt naar Batu We zijn 's ochtends vroeg vertrokken en zijn eerst naar de waterval gereden. Een schitterend uitzicht waar ik het niet kon laten om even met blote voeten in de rivier te lopen! Heerlijk ijskoud water! De mannen hebbe ookh hier genoten en hebben mooie planten en bomen gezien(waar ik "gain lood sjoegel" van heb!) Daarna zjn we wat gaan rondrijden en hebben onderweg koffie gedronken. Daarna hebben we nog even de ular ular(slangen) bekeken. Die slangen kruipen vanwege voedselgebrek naar de dorpen en daar worden ze gevangen ipv gedood en kunnen mensen ze bekijken en eventueel levende kippen voeren. Dat leek ons maar niks maar toch even een kijkje genomen. Leuk hoor, en een goede oplossing! Rustig aan weer terug gereden!!
De dag erna besloten we naar Balekambang te gaan. We zijn 's ochtends om 5 uur vertrokken. De heren houden niet echt van vroeg opstaan maar dit was toch wel de moeite waard. Er was helemaal niemand op het strand en we hebben meer dan een uur gezwommen! Daarna nog even wat gedronken, en het leuke was, Eppo had al wel weer zin in een biertje. Maar het was negen uur 's ochtends. Omdat we er al zo lang opzitten hadden was het wel oke om een bintangetje te nemen! Nou, nog niet voor mij!
Op de terugweg zijn we in Kepanjen aangegaan. Even naar Paul en Sri, nou Eppo en Heiko vonden wel erg gezelig! We moesten natuurlijk blijven eten en uiteindelijk moesten we echt naarhuis, omdat Pipiet opgehaald moest worden. Eppo en Heiko zijn gebleven en Paul heeft ze uiteindelijk thuis gebracht!
Dinsdag zouden de mannen een rustdagje houden maar Paul en Sri kwamen ze al om 11 uur ophalen. Eppo zou een nieuwe tattoo krijgen. Sri en ik zouden naar de pasar om een tas te kopen. Na een uur op de pasar kwamen we terug en Eppo werd net onder handen genomen. Toen hij klaar was, en het was erg mooi geworden maar hij heeft wel veel te veel betaald (E 50,-) maar uiteindelijk hadden de mannen erg veel dorst (Bintangdorst) en zijn we naar een tentje gegaan waar de mannen lekker konden drinken. Ik wilde eigenlijk al op tijd naar huis, maar we bleven maar zitten en zitten en ook nog eten 's avonds! Heel gezellig!
Gister zijn we met de travel naar Yogya gegaan. Nou, en de mannen hebben het letterlijk uitgezweet. De chauffeur had voornamelijk in de bergen nogal haast en wilde vooral inhalen in bochten. Voor mij is dit al normaal en ik kan gewoon slapen maar de mannen vonden dit toch best wel eng. Gelukkg waren we door dit hoge tempo snel in Madiun, waar we te eten kregen. Lekker gegeten en toen verder gereden Omdat het busje niet vol zat ben ik het laaste gedeelte maar voorin gaan zitten, dan hadden de mannen wat meer ruimte achterin. Echt heerlijk zo'n dagje lekker reizen. De vrouw de ook in het busje zat(onze enige medepassagier) vond het niet zo leuk, ze begon toen we bijna in Yogya waren ovr te geven. Uit het raam. Beetje zielig voor die vrouw maar ja, we waren al zo lang onderweg. Tot overmaat van gekheid zei ze tegen de chauffeur, het is jouw schuld, je rijdt al de hele tijd te hard. (Ja lekker, na 8 uur pas zeggen dat ie eigenlijk te hard rijdt...) Maar goed, even daarna waren wij bij Jeroen thuis. Even opgefrist en toen zijn we een hotel gaan zoeken. Die hadden we gauw gevonden en Lely en ik hebben vakkundig de kamer getest, even op de bedden gesprongen en gekeken of het warm water dat ze beloofden wel echt warm was. En ja hoor, goedgekeurd! Voor bijna niks!
Daarna zijn we naar de chinees gegaan, lekker gegeten en biertjes gedronken! Toen we naar huis gingen was ik echt kapot en heb heerlijk geslapen! Waar ik ook erg van geniet hier in Yogya is de warme douche van Jeroen. Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt!
Vandaag gaan we met de motor toeren (Hisyam is ook hier en die heeft alvast een motor gehuurd!)De mannen heb ik nog niet gezien, die liggen vast nog te slapen!
Morgen gaan we met zijn vieren naar de Merapi en voor Eppo en Heiko kunnen we misschien een tourtje boeken naar de borobudur of de Prambanan!
Over de foto's, ik heb een klein probleempje met de batterijen. De batterijenoplader is stuk dus kan ik mijn dure batterijen niet opladen. Waarschijnlijk is er een schommeling geweest in stroom hoger voltage??) en is de lader doorgebrand. En gewone batterijen willen niet in de camera, dus ik moet op zoek naar een nieuwe lader. Ondertussen maak ik dus minimaal foto's. Er staan nog foto's op van de waterval en van onderweg, maar de komen later omdat ik bij jeroen de laptop gebruik. Lastig lastig allemaal.
Over de Lumpur Panas (de hete modderstroom) zal ik later vertellen! OOk is dat te vinden indonesiepagina.nl rubriek nieuws. Modderstroom Sidoarjo!

Tot later!

  • 26 April 2007 - 06:19

    Linda:

    Leuk weer iets van je te horen!! Ik bel je gauw weer.

    -X-

  • 26 April 2007 - 06:51

    Heleen:

    Super om weer iets van je te lezen.
    dikke kus

  • 26 April 2007 - 07:07

    Maudy,:

    Hi Laura,
    wat een belevenissen allemaal! Die jongens zien nogal wat. Zij zien meer dan ik ik mijn 16 jaren dat ik op Java woonde ooit gezien heb!
    Pas toen Max en ik in 1984 en 1986 naar Indonesia gingen wist ik hoe mooi het daar is;-) Ik zag, toen ik jong was alleen Bandoeng en Lembang, maar die staan dan ook in mijn hart gegrift..

    We gaan zo naar de dagopvang van Adeline. Max yoga met ze doen en ik een verhaaltje voorlezen, wel een verhaal die ik zelf schreef ovr een belevenis tijdens een biologieles op school.

    Nog veel LOL, zo zeggen mijn cucus (kleinkinderen) dat!
    Liefs van hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 55115

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: