hari Minggu (deel 2) - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu hari Minggu (deel 2) - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

hari Minggu (deel 2)

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

18 Februari 2007 | Indonesië, Malang

En dan zaterdag, dat zou spannend worden want we zouden de schooltjes gaan bezoeken! Het nadeel van schooltjes is hier dat ze heel vroeg beginnen, namelijk half 7. Sommige islamitsche scholen nog vroeger. Maar uiteindelijk waren wij er om 8 uur. Eerst naar een islamitsch schooltje, waar alleen maar positiviteit van uitstraalt. Toen we aankwamen hadden een aantal kindertjes trommelles. Dat geeft een hoop herrie, maar het klonk echt heel leuk. Ook gingen we in alle klassen kijken en gaven we schriften aan het hoofd van de school. (je kunt hier nergens met lege handen aankomen..!!) Natuurlijk moesten er foto's gemaakt worden. Die kindjes waren echt heel blij dat we er waren en wilden mij allemaal een hand geven. Het is voor hun heel wat dat een blanke met hun om wil gaan. Voor ons is dat vanzelfsprekend.. Toen we uiteindelijk weg gingen had ik een enorm goed gevoel. Ik ben de komende 5 maanden van harte welkom om dat schooltje
Toen naar de indriasanaschool, een katholiek schooltje waar de meeste van onze kindjes op zitten. Een prachtig gerenoveerd schooltje(met geld van suvono) waar ze nog orde kennen. Door het hoofd van de school werden we verwelkomd en alle juffen moest ik leren kennen. Daarna mocht ik bij alle klassen langs. (voelde net als vroeger, als je jarig was..) In alle klassen moesten de kinderen gaan staan en "goodmorning miss" zeggen. In al die klassen ga ik vanaf volgende week een dag meelopen. Ook ben ik gevraagd om met een juffrouw mee te gaan naar een bijeenkomst oid waar zij tieners treft die het erg moeilijk hebben, zowel thuis als met drugs ed. Dat lijkt me ook ontzettend interessant. Nadat we uitgebreid door alle kinderen waren uitgezwaaid gingen we naar het laatste schooltje, een islamitisch schooltje voor nog kleine kinderen. Daar werden allerlei rijtjes opgedreund. Die kinderen wordt geleerd keihard mee te schreeuwen, waarom weet ik eigenlijk niet, maar we werden er hartelijk ontvangen. Ook hier ben ik de komende tijd welkom. Ook kan de directeur nog wel wat hulp gebruiken op een andere school van hem, misschien dat we daar iets mee kunnen.
Na de schooltjes kwam ik aangedaan weer thuis, wat een indrukken en wat een verschil met nederland...
Na een beetje uitrusten besloten we de middag naar de bergen te gaan, naar Batu. Een prachtige rit. daar hebben we de markt bezocht die prachtig is. De foto's zeggen genoeg. Verder zijn we op zoek gegaan naar he hotel waar ik vorig jaar ben geweest alleen weetik niet meer welk hotel dat was. We zijn bij een hotel wezen kijken, maar dat was ontzettend luxe. Een prachtig uitzicht...
We wilden eigenlijk nog hoger de bergen in maar het is steeds slecht weer, de meeste middagen regent het. En dan is het in de bergen heel gevaarlijk, onze banden zijn glad en er komen stukken berg naar beneden omdat ze alle bomen kappen. Dus terug dan maar.. En ja, het begon al te regen en te onweren.. (ja zulke onweersbuien kunnen we in nederland alleen maar van dromen..) Toen we bijna weer thuis waren was de weg al grotendeels al overstroomd. Gelukkig hebben wij een beresterke auto die ons overal doorheen sleept!! En Lana, een goede chauffeur en een leuke stapmaat. Lana en ik zijn samen de kroeg in geweest, ik geloof donderdag. Op de brommer!!! Niet zomaar een kroeg maar een soort disco. We waren er om 10 uur maar dat schijnt veel te vroeg te zijn. Er was niemand, alleen het personeel stond te dansen. Er was wel een erg leuk bandje. Al het personeel, voornamelijk jongens, hebben allemaal hun haar geblondeerd en zien er voor zover dat mogelijk is westers uit. Na een paar biertjes (die er net zo duur zijn als in nederland, 2,50) zijn we weer naar huis gegaan.
Tja, je beleeft hier van alles...

  • 18 Februari 2007 - 20:50

    Fred:

    Wat een schat aan ervaringen en levenswijsheid doe je op!



  • 22 Februari 2007 - 19:39

    Elle Reumerman:

    Hallo Laura. Wouw wat leuk dat je een dagboek bij houdt over al je belevenissen. Ik heb een paar leuke foto's uitgeprint voor oma die neem ik morgen voor haar mee. Groetjes Elle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 55171

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: