The making of... - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu The making of... - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

The making of...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

21 Maart 2007 | Indonesië, Malang

Hallo allemaal,
zo ik ben binnen... Het regende zo hard dat de hele weg overstroomd is! En ik moest erdoor. Na een half uurtje regen het water tot aan je knieen! Gelukkig had ik een rok aan en geen lange broek!

Maar gister hebben we 23 kinderen bij elkaar gekregen om nog een tekening te maken. Op Indriyasana mochten ze onder de les tekenen met elkaar in een klas! Erg leuk! En mooie tekeningen. Wat erg opvalt is dat veel kinderen hetzelfde tekenen. Twee bergen en de zon die opkomt tussen de bergen! Maar ook opvallende dingen zoals parasailende mensen en speedboten, die heb je hier helemaal niet en een huisje waar rook uit de schoorsteen komt, ook dat gebeurt hier niet! Maar goed, we moeten nog kiezen!

Gistermiddag ben ik bij LIDIA geweest, een organisatie waar kinderen 2 middagen in de week naar school kunnen omdat ze zelf niet naar een gewone school kunnen. Ze hebben helemaal geen geld, en als ik het goed begreep hebben ze ook geen ouders of wonen ze niet meer thuis, ze wonen met elkaar in een soort opvanghuis. Toen ik daar kwam moesten ze eerst wiskunde doen, dat vonden ze echt helemaal niet leuk, maar Anto (een vriend van me) die de les gaf vertelde ze "eerst wiskunde en daarna de leuke dingen" Dus na wiskunde was het tijd voor engels. Dat vonden ze erg spannend. Ze moesten spellen en liedjes zingen in het engels, wie een foutje maakte moest zichzelf voorstellen. Dat vonden ze helemaal spannend! maar allemaal is het gelukt en ze vonden het erg leuk! Om vier uur was de les afgelopen, maar ze wilden niet naar huis. Ze wilden alles weten over nederland, dus gingen ze vragen stellen. Over koningin Wilhelmina, Beatrix, en over de regering en over de kerk in Nederland. Ik heb een half uur verteld en ze hingen aan m'n lippen. Na de les nodigden ze me uit om hun "huis" te komen bezoeken. Volgende week zondag!

Vandaag ben ik weer op Bhakti Luhur geweest. Weer rekensommetjes gemaakt met die erg slimme jongen die niet kan praten. Wederom een feest! Ook is er een meisje dat niet kan praten, maar als ik iets oplas kon zij het plaatje erbij aanwijzen! Ze heeft genoten.
En computerles: er was kortsluiting geweest en de stekker was doorgebrand. Echt zwartverbrand! Nou ja, de helft deed het dus niet meer. Nog maar 5 computers over..

Morgen naar Kediri en dan door naar Solo. In Solo wordt mijn komst al voorbereid, er zijn al twee jongens gevraagd om voor me te dansen, er is een jonge vrouw gevraagd om me mee te nemen naar het paleis ed... Genoeg te doen dus!

Tot gauw

  • 21 Maart 2007 - 08:13

    Floor:

    Hey lieve laura,
    Ga je nu bellen!
    Groet floor
    Kus van Pieter

  • 21 Maart 2007 - 08:26

    Maudy:

    Hallo Laura,
    Dank voor je uitgebreid bericht. Ik lees ze echt met veel plezier en beleef mijn eigen jeugd mee, vooral wat dat tekenen betreft. Ik al je een tekening zenden, die ik maakte toen onze jongste dochter een spreekbeurt op de lagere school had en over Indonesië wilde vertellen.
    Ook ik tekende die bergen met een zon ertussen. Ik zal je die tekening in een mail toezenden, heb die wel ergens op de pc in een scan staan.

    Je bent wel heel druk bezig zeg en dan ook nog van alles zien, wat een zaligheid! En wij hier in de kou, maar de zon schijnt vandaag wat.

    Gisteren hebben wij ook en drukke dag gehad. We waren bij Adeline op bezoek die haar eerste eigen dagopvang voor ouderen heeft in Groningen. Een leuk ingericht zaaltje en het was de derde keer dat er oudjes kwamen. Adeline vroeg me foto's te maken en dat deed ik. Na het eten -erg lekker- werden ze wat stilletjes; je weet slaap komt dan even de hoek om kijken.
    Maar één van de medewerkers zei dat we eigenlijk iets met ze moesten doen. Max was bereid wat lichte strek en buig oefeningen met hen te doen, waarbij de ademhaling goed gebruikt moet worden. Het hielp, ze waren weer helemaal kwiek en daarna een beetje bingo gedaan.

    Voor ze er zin in hadden werden ze weer opgehaald; ze vonden dat de dag was voorbij gevlogen!Goed teken dus.

    Zo nu weet je ook hoe het hier was en wij hoe jou dag was. Doe allemaal onze hartelijke groeten en ik zal Adeline dit adres toezenden, kan ze als ze wil je ook volgen.
    Liefs van ons beiden.


  • 21 Maart 2007 - 09:16

    Oosen:

    We hebben jouw bericht weer met veel plezier gelezen.Zie je nog iets van vorig jaar?
    smok van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 55098

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: