nieuwe update - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu nieuwe update - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

nieuwe update

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

19 Maart 2007 | Indonesië, Malang

Hallo allemaal,
weer een verhaal! En dat op de feestje Djippy. (ik weet niet of je het zo schrijft) Het is een Hindu-feestdag, maar de enige die in heel Indonesie wordt gevierd, dat wil zeggen dat iedereen vrij is. (scholen en kantoren in werkelijkheid)Op Bali moeten mensen de hele dag binnenblijven, maar de rest van Indonesie doet dat niet. Gelukkig is het internetcafe wel open! En ik heb een probleem opgelost, erg goed vind ik zelf. Maar mijn USB-stick die vol was met foto's deed raar. Er stonden nog maar 6 foto's op. Echt raar vond ik maar vooral vervelend, want ik moest nog het een en ander versturen voor de website! Vandaag dacht ik: even onderzoeken en kijken bij properties en daar zag ik het, ze stonden aangevinkt met Hidden! Tja, stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!

Maar goed, vrijdag heb ik een leuke avond gehad met Yusak. We zijn samen naar Matos geweest, een enorm winkelcentrum. Daar heb ik een nieuwe memorystick gekocht voor de camera en een nieuwe USB stick. Dat is hier allemaal erg goedkoop! Daarna hebben we lekker gegeten samen en nog wat rondgelopen. Daarna zijn we gaan internetten!
Zaterdagochtend moest ik les geven op Indriyasana, engels... Maar er was iemand ziek, een moeder van een van de kindjes. Daar moesten de juffen naar toe, en ik mee... Die vrouw heeft een ongeluk gehad. Ik verwachte een ernstig zieke vrouw (ja, als je er met z'n zessen op af gaat) maar het viel reuze mee.. Ze had haar polsen gekneusd. Die mensen wonen in een heel groot en luxe huis, ze zijn erg rijk. Maar het was leuk. Maar eigenlijk kwam ik om engels te geven, en we waren al te laat. Omdat Bu Fransiska niet zo van lopen houdt(zoals alle Indonesiers die ik ken!!) zijn we met de becak terug gegaan naar school. En dat pastte maar net, want ook zij heeft best een dikke kont! Hahah. We waren veel te laat voor de les, en Betty was al begonnen. We hebben samen gezongen, Old Mc Donald en zijn farm! De kinderen vinden dit erg leuk!

's Avond heeft Yusak me weer opgehaald en gingen we weer naar de kerk. Erg gezellig met mijn nieuwe vrienden! Ik ben helemaal geaccepteerd in de groep en doe dus ook overal aan mee! Na de dienst zijn we Bakso gaan eten, heerlijk!!! En ik werd wederom uitgenodigd om naar de normale kerkdienst te komen. Nou vind ik dat best leuk, maar de kerk begint hier om 6 uur 's ochtends en duurt tot half negen. Tja, vind maar eens vervoer zo vroeg... Die arme Yusak offerde zich wel weer op, hij was om half 6 met de brommer bij mijn huis.. Om 6 uur begon de kerk. Erg leuk, met veel zingen, een band en een koor met begeleiding van traditionele javaanse muziek! Toen de preek begon en het voor mij te moeilijk werd om te begrijpen gingen mijn gedachten hun eigen weg.. Tot ik opeens werd aangestoten door Anni, een vriendin. Ik moest naar voren komen om me voor te stellen. (ik was even vergeten dat ik nieuw was in de kerk en dat het gewoonte is om overal waar je nieuw bent je voor te stellen) Dus daar stond ik voor een overvolle kerk, euhhh... Gelukkig schoot mijn steun en toeverlaat, Yusak, me te hulp en vertaalde mijn engels voor de rest van de kerk! Nou ja, iedereen kent me nu tenminste. Na afloop van de dienst stonden veel van mijn nieuwe vrienden me op te wachten om me voor te stellen aan hun ouders, opa's en oma's en rest van de familie!

Na de kerk had ik reuze honger, het was al half tien! Na het ontbijt zijn we naar de stad gegaan, met Pim, Pipiet, Mayla en Sifa. Eerst naar het postkantoor, waar ik even naar het internetcafe ben geweeest. Net als vorig jaar!! Toen wilde Pim naar huis en zijn Pipiet en ik met de kids Bakso gaan eten bij de beste Baksotent van Malang, wederom heerlijk!

En even weer met pap en mam gebeld, altijd leuk. Vooral omdat mijn moeder supergoede ideeen heeft. Zoals jullie misschien gelezen hebben zijn we bezig met met T-shirten project. Ons doel voor over 2 jaar is dat de t-shirts over de hele wereld zijn verspreid en dat uit alle landen foto's gestuurd moeten worden met een kindje in een Suvono T-shirt voor een herkenbare plaats in dat land! Mijn moeder had het plan om de t-shirts mee te geven aan mensen uit de kroeg die naar het buitenland op vakantie gaan. Zo kunnen we al een aantal landen bereiken. Dus als iemand naar het buitenland gaat en ons wil helpen?? De T-shirts zijn vanaf (ik denk) eind april te koop in Nederland of te bestellen bij mij!

tot gauw!

  • 19 Maart 2007 - 08:03

    Maudy:

    Hoi, daar ben ik weer. Jij in de kerk en daarna ontbijten en dan net als 'vorig jaar'(??) of was dit op je eerdere reis naar het internet-café geweest. Nevermind.
    Laura, onze zoon uit Tanzania komt in Juni voor vakantie naar Nederland, dus laat me weten als die T-shirtjes er zijn, hij zit overal en mijn therapeut heeft een zoon in Mozambique, die wil er vast ook wel wat aan doen. En verder heb ik eigenlijk wel over de hele wereld kennissen.

    De foto van de Baksokar kwam niet goed over (te groot), de andere wel.

    Gisteren hadden we een mooie Indische soos en de modeshow was uit de kunst! Goed voorbereid en ook heel leuk gebracht; er liepen 5 kinderen bij.
    Ik heb ze al op de pc maar moet nog bewerken om ze op de website te plaatsen. Max heeft zijn videocamera gebruikt en ik hoop dat daar ook nog wat leuks van te maken is.

    Hier SNEEUWT het weer eens. Gure harde winden en dus geen voorjaar zoals we eigenlijk al dachten, sayang sekali!!

    Gisteren jouw site naar Anko Wiltjer gezonden en hij wist niet dat je niet bij Pater Tinga terecht was gekomen;-) Hij en zijn vrouw gaan in juli weer naar Java.

    Goed ik ga nu even ontbijten, er komt een reparateur voor de nieuwe CV-ketel, die lekt ergens.
    Houd je haaks en geniet van alles..
    Liefs, M&M

  • 19 Maart 2007 - 10:36

    Oosen:

    Een mens kan heel veel beleven en mee maken zo om zes uur.Moet je van Ded nog vragen hoe het met de vliegende honden gaat.
    Smok van ons

  • 20 Maart 2007 - 20:08

    Evelieke Slob:

    Dag Laura,

    Bij deze een groet van een dorpsgenoot. Wat ben jij een avontuur aangegaan zeg. Maar wat moet het een prachtige ervaring zijn. Volgens mij is het op Java nu regentijd, of niet?
    Lekker warm zal het in ieder geval wel zijn.
    De foto's zien er erg leuk uit.Vooral die stralende gezichtjes van die mooie Indonesische kinderen.Het valt mij altijd op dat de kinderen er in Indonesie zo goed verzorgd en keurig uitzien.
    Als je dat afzet tegen de kinderen hier in Nederland, zou je niet zeggen dat we hier in welvaart leven en dat ze daar zo weinig middelen hebben.

    Ik hoop dat je iets nuttigs kan doen en dat je er veel voldoening uit haalt.

    Veel succes daar!

    Evelieke Slob
    (huis naast dokter Speelman)

  • 23 Maart 2007 - 12:30

    Yusak:

    Hai Queen, good pictures but I don't know the meaning of the language he... he...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 55162

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: