laatste bericht over zondag - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu laatste bericht over zondag - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

laatste bericht over zondag

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

18 Februari 2007 | Indonesië, Malang

Vandaag is het dus echt zondag en zal er nu ook eens over schrijven. Vandaag hadden we alle kindertjes in de kampong die door ons gesponsord worden uitgenodigd. Om kennis te maken en om foto's te maken voor degenen die ze vanuit Nederland sponsoren. We hadden schriftjes, pennen en veel lekkers meegenomen. De kindertjes zater al lang te wachten voordat we kwamen. Met z'n alles op de grond in het kantoor. Echt een heel mooi gezicht hoe lief die kinderen zijn en hoe dankbaar met een snoepje of een schiftje. Op de foto vonden ze maar spannend, omdat ik die foto's moest maken en ik ben natuurlijk nieuw. (Baru) Maar het ijs was snel gebroken en er zijn hele mooie foto's gemaakt. Ik zal ze vandaag nog proberen te uploaden.. Alle kindertjes gingen met een blij gevoel weer naar huis. Het is de bedoeling dat ik vanaf volgende week (in de loop van deze week) al intrek neem in het kantoortje, zodat mensen binnen kunnen lopen, kinderen er huiswerk kunnen maken (op de basisschool krijgen de kinderen al veel huiswerk) en mensen gewoon even kunnen aanwaaien voor een praatje of een kopje thee. Er zal eerst grondig (op z'n Nederlands) moeten worden schoongemaakt. Ik heb al hulp aangeboden gekregen van 2 vrouwen, wiens kinderen ook door ons worden gesponsord. Heel lief allemaal. Ook kwam er vandaag een man, die eigenlijk vroeg of wij hem ook kunnen helpen. Hij heeft een ongeluk gehad een tijd geleden en is blijvend gewond geraakt aan zijn arm, er zitten pennen in ed. De ziekenhuizen voor het volk zijn nou eenmaal niet optimaal. Maar nu kan die man niet meer zoveel verdienen en kan zijn kindje niet naar school. Sneu he? Ik heb van een aantal mensen geld meegekregen om kinderen te helpen, misschien kan ik zijn dochter daarmee helpen. Maar zoals alles kan dat niet in een middag geregeld worden en moet er eerst over gedacht worden, gewacht en misschien over een tijdje gaat het dan door. Aan de adat (gewoonte) van het wachten en alles op zijn elfendertigste moet ik zeker wennen. Dat is bij ons in huis ook zo. Er wordt vaak gezegd, we moeten snel weg, we moeten hier en daar naartoe en we hebben het ook zo druk.. Maar als de chauffeur er is moet er nog gegeten en gemandiet worden. Tja, ik maak me al niet meer druk. Ik heb al heel goed leren wachten en kan heerlijk boeken lezen hier. Ik wou dat ik een paar leuke boeken had meegenomen...

Oh ja, en zondag is een beetje een feestdag, want dan mag ik mijn mama bellen!! Joepie!
Tot de volgende keer..

  • 18 Februari 2007 - 11:19

    Maudy:

    Laura,
    wat ben ik blij dat je goed bent aangekomen, kon dat allemaal lezen, ook in de mail van Pim van vanmorgen. Ik ga ze dit op de soos (straks) vertellen.
    Zit links van jou op de twee foto's Novi? Ze heeft nu langer haar dan op de schoolfoto?
    Ik houd je in de gaten... en ben benieuwd naar je berichten in de toekomst!
    Liefs, leer en geniet...
    Geniet ook van het gesprek met je moeder!

  • 18 Februari 2007 - 15:08

    Pap En Mam:

    heerlijk je weer even gehoord te hebben en dat alles goed gaat

  • 18 Februari 2007 - 20:18

    Fred:

    Zitten Dwi en Adinda er ook bij??
    Zou leuk zijn als ze met juf La Lau op de foto staan.

  • 19 Februari 2007 - 13:44

    Domie:

    Hay Laura,

    van Anja kreeg ik de link naar je blog. Wat leukom zo even kontakt te hebben. Je doet goed werk zie ik. Van je vader hoorde ik dat je naar Indonesie was gegaan om met gehandicapte kinderen te werken. Hoe lang ben je daar nog?

    groetjes en zegen bij alles. Groet de kinderen ook maar van mij.

    Doei,

    Domie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 55095

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: