Slangen!! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu Slangen!! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

Slangen!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

28 Mei 2007 | Indonesië, Malang

Zo allemaal,
alweer een tijdje terug. Helaas heb ik niet zoveel dingen te schrijven want ik maak niet zoveel mee. De laatste dagen zijn we 2 x uit geweest, naar de disco zeg maar. Met de buren, erg gezellig!
Maar gister ben ik me rot geschrokken. Ik zat bij de buren een kopje koffie te drinken totdat er ineens allemaal mensen op de weg stonden te kijken. En een beetje zenuwachtig reageerden. Bleek dat een van de katten een slang had gevangen! En ik dacht maar steeds dat er in Malang geen slangen waren. Waarschijnlijk komen ze van een plantage die ze kortgeleden helemaal gekapt en gerooid hebben, en nu hebben ze geen plek meer om te wonen en zijn ze de stad ingetrokken. Dus ik kijk vanaf nu elke avond onder m;n bed voordat ik ga slapen...
Verder ben ik de laatste weekjes een beetje aan het inplannen. Nog 3 weken is er school en dan hebben de kinderen grote vakantie. En dan heb ik nog 2 weekjes om een beetje rond te reizen. Ik ga naar Solo en Yogya en naar Kediri. Verder ga ik van alle sponsorkinderen (van vrienden en bekenden) filmpjes maken om aan de sponsors te geven!

Tot gauw maar weer..

  • 28 Mei 2007 - 09:42

    Maudy:

    Laura,
    nu weet je wat een Indische bedoelt als die zegt: ik kijk voor het slapen gaan altijd onder de kolong -ruimte onder het bed- en onder mijn kussen!
    Het zal wel geen grote slang geweest zijn dat een kat die kon vangen; het zou anders net andersom geweest kunnen zijn;-) Hier valt ook niet veel te beleven, donker en grijs, maar gelukkig nog droog. Ik heb het wel druk genoeg; de flyer moet klaar en de foto's ook op de website, dus verkleinen!
    Drie T-shirtjes zijn/komen denk ik vandaag in het land van bestemming. Hans nam er twee mee, 1 voor Tanzania en de andere voor Burkina Faso, maar dat kan pas als de familie bij hun komt en na de vakantie weer teruggaat. De ander is -als die het aanneemt- naar Mozambique. De zoon van de oedeemtherapeut was bij dezelfde conferentie aanwezig als onze Hans en de peut ging hem ontmoeten en heb ik gevraagd of hij er eentje aan zijn zoon wil geven. Ik maak het geld een dezer dagen over.
    Groetjes en geniet nog maar, dan doen wijd at ook.
    Liefs
    M&M

  • 28 Mei 2007 - 18:49

    Oosen:

    Laura,Laura je moet toch altijd onder en in bed kijken wat er aan de hand is pas op hoor,ha ha ha.Tip van de week,de rand van de toiletpot vinden ze ook leuk,weet ik uit ervaring.We wensen "juf" nog mooie werk-we-ken en Laura alvast een heerlijke vacantie.
    Ontvang een dikke smok van ons.

  • 28 Mei 2007 - 19:20

    Fred:

    Waren het Plantageslangen of Tuinslangen?? De laatste soort komt ook veelvuldig in Nederland voor.
    Ik vind het maar griezelige beesten, sommige zijn echte serpenten.

  • 29 Mei 2007 - 15:16

    Pak Hans & Ibu Rika:

    Hallo Laura,
    Ondaks dant je al een hele poos niets van ons hebt gehoord, hebben wij toch wel al je belevenissen gelezen en veel aan je gedacht. Ik las o.a. dat je een leuke Koninginnedagviering hebt gehad in Surabaya waar ook nog het Indonesia Raya werd gezongen. Dat klonk zeker niet vreemd in de oren. De tekst daarvan heb ik je bij één van je laatste lessen Bahasa Indonesia nog meegegeven! Het Oranjehotel heeft voor mij geen prettige herinnering. Het was toen een rumoerige tijd. Het zgn. "vlaggenincident" tijdens de Indonesische onafhankelijkheids-strijd in 1946. Maar het is al heel lang geleden, de wonden zijn geheeld, dus het is nu beter te vergeven en te vergeten!
    Ik heb op Koninginnedag samen met Rika in de "Bunker" bij het Be Quick terrein, grens Groningen/Haren nog met de Indië- veteranen Oranjebitter gehad. Nog getoast op de verjaardag van Hare Majeteit de Koningin en het Wilhelmus gezongen. Daarna hebben we nog met hele goede vrienden bij Restaurant Naberhof te Groningen geluncht en 's-avonds ook nog daar gedineerd! Het was in het centrum van Groningen heeeel, heeeel druk. Je kon er op de koppen lopen! Er reden dus geen stadsbussen door het centrum. Leuk dat je in je verhaal over Malang Kembali nog aan mij hebt gedacht. Ik zal het heel leuk vinden om de bekende plekjes uit mijn geboortestad te zien! Maak je ook nog een paar foto's van onze pleegkinderen Flandria (meisje) en Noval (jongen) op de Sekolah dasar Katolik Indriyasana? Ik zal hun binnenkort persoonlijk in de Bahasa Indonesia schrijven, zullen ze best wel leuk vinden! De directrice van de Stichting Buitenzorg, mevr. Adeline Schiphuis en haar man volgen nu ook les Bahasa Indonesia. Mogelijk dat ik het personeel van die stichting binnenkort ook les ga geven. Dus ik krijg het druk! Ik heb aan de cursisten die hun basiscursus binnenkort afronden verteld, dat wij bij jouw terugkomst in Groningen een "selamatan" gaan houden. Allen hebben ze beloofd te zullen komen. Verder nodig ik een echte Indonesiër en zijn vrouw en dochtertje uit. Ze komen uit Surabaya. Hij en zijn vrouw zullen het meest in de Bahasa Indonesia converseren! Het zal best wel een leuke happening worden! DE finesses hoor je wel bij je thuiskomst! Een ding wil ik je nu nog even verklappen, namelijk dat je voor je terugkeer naar Nederland, begin juni 2007 in de Wijk Sukun nog wordt opgezocht door een hele goede vriendin van mij, mevr. Doddy Bos, ook in Malang geboren en daar ook heel lang gewoond. Mevr. Bos zit namelijk in het bestuur van "De jaarlijkse Malang reünie". Ik heb haar gevraagd om bij onze eerstvolgende reünie dit jaar alle aanwezigen te willen vragen minsten € 1,= in een potje ten bate van de kinderen van de Wijk Sukun te willen storten. Ik hoop dat de opzet lukt! Laura stuur mij zo spoedig mogelijk het adres in de Wijk Sukun, waar mevr. Bos zich moet vervoegen om je te ontmoeten. Ze vertrekt begin juni 2007 met vacantie naar Malang! Jadi jangan lupa kirim alamat di Sukun secepat mungkin!

    Selamat tidur atau sampai besok.
    Salam hangat dari Pak Hans dan Ibu Rika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 55117

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: