Solo part 2 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu Solo part 2 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

Solo part 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

28 Maart 2007 | Indonesië, Malang

Zondagochtend kregen we de exeplaren te zien van de ontwerpen van de T-shirts. Tot mijn grote verbazing waren ze erg mooi geworden! Hisyam is een professional en heeft er iets heel moois van gemaakt! Toen we ermee klaar waren zijn we met z'n drieen naar de pasar Gde gegaan. Dit gebouw is erg bijzodner omdat het ontworpen is door een Nederlandse architekt, Karsten. Om deze man is veel publiciteit in Indonesie. Het is idd een prachtig gebouw en de markt is leuk om te zien! Na wat rondgelopen te hebben en jeruk(sinaasappels) te hebben gekocht gingen we verder. De hele weg hebben we uitgebreid gepraat. Denk dat we wel een half uur gelopen hebben voordat we bij een batikfabriek aankwamen. Helaas waren er op zondag geen activiteiten, maar we mochten wel even binnenkijken! Leuk om te zien, maar ik heb het al eerder gezien. Dus maar weer richting huis! Omdat ik de bus al 2 keer had betaald voor de jongens vonden ze het bezwaren om weer met de bus te gaan. Dus maar lopen! (dit hoorde ik achteraf trouwens!!) Lopen en lopen in de brandende zon, voor het eerst had ik het bloedheet en had erge dorst. Ik geloof dat we een uur hebben gelopen voordat we bij het kantoor van agung aankwamen. Daar hebben we bij een tentje gedronken. Ik lekker ijsthee en de jongens warme thee. Is goed voor het herstellen van de balans in je lichaam!(zeggen ze) Na de thee gingen ze over op koffe en Hisyam dronk het op de typische Indonesische manier. Uit het schoteltje met het glas op de kop, zie de foto's!
's Avonds kwam de hele groep bij elkaar om mij en elkaar te ontmoeten. Ik ontmoette Fajar, de danser (net als Besur) en de muziekant (naam vergeten) en de fotograaf (ook naam vergeten). De muziekant is van Makkassar (Sulawesi)en bespeelt een soort fluit en een gitaar met 2 snaren! Erg leuk. Omdat de pc het niet deed om wat filpjes van Fajar te bekijken, ging hij voor me dansen. Erg speciaal, in het licht van 1 kaars. Hij maakte net zulke geluiden als Besur en danste al dan niet met belletjes. Het was enerverend! Een hele bijzondere ervaring! Na het dansen en muziek maken werd er verder gekletst. Uitgebreid over technieken en de overeenkomsten met drama en theater! We praatten tot laat, tot iedereen dorst had. Toen gingen we naar een stalletje langs de weg waar we met z'n zessen gezellig zaten en thee dronken. Voor het eerst heb ik de slappe lach gehad en had ik buikpijn er van! Fajar kon erg goed jokes en verhalen vertellen en we hadden ontzettend veel lol! Om een uur of 1 ging het stalletje dicht en gingen we naar huis. Daar bleven we nog tot half 4 op. Zo'n leuke avond had ik nog niet eerder gehad hier! Ik heb vreselijk genoten!

De volgende ochtend werd ik heel vroeg uit bed gerammeld, ik moest naar de bank. Mijn hele lijf deed pijn van het lachen van de vorige avond! Maar goed, op naar de bank met Hisyam! We moesten met een bus omdat het vrij ver weg was. De bussen stoppen niet echt, maar rijden heel langzaam zodat je in kunt stappen/springen! Ook het uitstappen is een kunst. Bij de bank aangekomen wisten ze al van mijn probleem, ze hadden onze formulieren ontvangen en het zou geregeld worden. Alleen waren de automaten nog niet geleegd en moesten we om 1 uur terug komen. Hisyam en ik gingen weer.. Pulsa kopen (=beltegoed)en lekker met de becak terug! Vanuit een becak ziet de wereld er heel anders uit! (Mooi vooral) OOk een goede gelegenheid om een foto te maken!
Thuis aangekomen hebben we gegeten en muziek geluisterd. Ook hier vinden ze de nieuwe cd van Boudewijn de Groot erg mooi!!! Verder luisterden we nog wat nederlandse muziek, oude muziek en Maroon 5. (dat nu een speciale betekenis heeft. Ook James Blunt werd vaak herhaald!!!)
En weer naar de bank! Gelukkig kreeg ik daar na wat handtekeningen mijn pas zonder problemen weer! (moest alleen nog even deblokkeren en kan weer naar hartelust pinnen)Om het te vieren gingen we even shoppen, even cadeautjes kopen om te bedanken voor de gastvrijheid!Hisyam heeft veel voor me getaward (afgedinkt/ gedongen) dit scheelde toch weer wat geld! Het was erg gezellig! Thuis waren ze erg blij met de cadeaus en vonden ze het jammer dat ik weg moest. (maandag ipv zondag om het hele bankgedoe) Om 4 uur werd ik ophgehaald, dus we hadden nog net even de tijd om foto's te maken met elkaar! Like a happy family!

Om 4 uur werd ik opgehaald, op naar Yogya! In anderhalf uur was ik bij Jeroen! Daar viel ik in de volgende verbazing! jeroen heeft een enorm huis, een hele mooie nederlandse wc en....een WARM water douche! Ik wist niet meer hoe ik me moest gedragen onder de douche en wat ik eerst wilde doen. Haren wassen, inzepen het was heerlijk! Echt bijzonder hoe snel je went aan jezelf natgooien met koud water! Met Jeroen en zijn vriendin gingen we uit eten. We gingen met de taxi, 5 minuutjes, naar een restaurant, erg luxe. (Pap, Ded en Oos, het leek een beetje op het hotel/restaurant waar we vorig jaar zijn geweest, waar de kamers 800 dollar kosten per nacht! Waar we ook de Ramayanadans hebben gezien!)Thuis aangekomen hebben we nog even geinternet en zijn gaan slapen. In mijn luxe kamer, waar zelfs AC is. Een heerlijk bed, waar ik echt aan toe was, na 4 nachten op een matrasje op de grond te hebben geslapen! 's Ochtends om 8.30 was de travel er om ons naar Malang te rijden. 's Avonds om 6 uur arriveerden we!
Moe maar voldaan viel ik in een onrustige slaap om al mijn herinneringen te verwerken!
Om 8 uur begon het weer, Bhakti Luhur!


PS: Help!! Mijn fotoruimte is op!

  • 28 Maart 2007 - 06:59

    Marion:

    Hoi hoi,....

    Het is wel erg leuk, om jouw verhalen en belevenissen zo te lezen,...
    Ik heb je verzoek dan ook maar meteen iets mee gedaan, dus als het goed is, kun je weer 100 foto's extra plaatsen,....

    Veel plezier ermee,....

    Groetjes Marion

  • 28 Maart 2007 - 07:30

    Maudy:

    Zo, weer een verhaal en wat een mooie foto's. Ik ga wat foto's opslaan denk ik, want staks zijn ze eraf voor ik wat leuke plaatjes verzameld heb.
    Ik heb je adres ook aan Adeline doorgegeven en kan zij jou ook volgen. Morgen gaan Max en ik naar de dagopvang van onze oudjes en doet Max wat lichte yoga oefeningen met hen. Ik heb nog een oud boekje van 'kun je zingen, zing dan mee'en die zal ik meenemen,zodat er wat uit gekopieerd kan worden en men de liedjes samen kan zingen. Ook mijn congklak spel zal ik meenemen tot ze er zelf een gekocht hebben, ook wat bikkels en een balletje, maar dat wordt moeilijker spelen. Ze kunnen niet meer op de grond zitten, maar het zal wel herinneringen oproepenen met daaruit verhalen. Wie weet kan ik daar wat van vastleggen. Ik zal zien dat ik mijn minidisk geladen heb en kunnen we die daarvoor gebruiken...
    Ik kijk uit naar je volgende belevenissen en foto's!
    Groetjes ook van Max

  • 28 Maart 2007 - 09:49

    Janine:

    He Laura!!
    Leuk je verhalen te lezen. Wat maak je weer veel bijzondere dingen mee!! Veel plezier en geniet vooral!!

    Groetjes Janine

  • 28 Maart 2007 - 10:46

    Bram:

    Hallo tante Laura,

    Ik wil even vertellen dat ik m'n eerste tandjes heb!

    Dikke knuffel

  • 28 Maart 2007 - 11:19

    Oosen:

    Oh wat een hitte.Veel water en een beetje zout en alles gaat weer goed.Al lezende zien we ons daar weer lopen.Wat een mooie reis was dat toch.Je hebt weer een mooi verhaal geschreven,met de foto"s, geven een indruk van het dagelijkse bestaan.De oosen wensen je nog heel veel goeds.Mit nog"n smok.

  • 28 Maart 2007 - 20:09

    Fred:

    Als ik goed heb geteld heb je al 188 foto's gemaakt. En ja, ik ga ook een paar mooie uitzoeken en opslaan

  • 29 Maart 2007 - 08:08

    Jantina:

    Jeetje Laura, wat geweldig daar allemaal! Zou van begin tot eind je verhalen willen lezen, wie weet komt dat nog :) Maar ik hou het bij hoor! Erg gaaf om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt! Heel veel succes meis!
    Pakkerd! Jantina

  • 30 Maart 2007 - 18:09

    Bruno En Harma:

    geweldig om je verhalen en belevenissen te volgen en er dan natuurlijk ook even met je pa en ma over te praten zoals afgelopen woensdag na afloop van een plattelandsvrouwenavond
    we blijven je reisverslagen met veel interesse volgen, wat een schitterend land moet het zijn en wat een groot avontuur.
    we hopen dat het je verder goed zal gaan en houden je in de gaten.

    Groeten van Bruno en Harma uit Oostwold.










  • 03 April 2007 - 09:56

    Floor & Pieter:

    Dag lieve laura,
    Mooie verhalen en foto's. We denken aan je! (onder de douche....)
    Vrijdag verjaardag! En nog 2 weken dan gaat schipper Pieter op z'n klipper varen. Kaptein Floor, arrgggh, heeft ondertussen een baan van 13 uur lesgeven.
    Roddels uit Nederland:
    - Jan M van de SP heeft tijdens zijn optreden bij Dancing with the Stars een rotte tomaat naar zijn hoofd gehad.
    - De (vergeten) tweelingbroer van Pim F (LPF) is opgestaan en gaat een nieuwe partij oprichten ter berscherming van mensen met een dubbele nationaliteit.
    - K. Beatrix is in samenwerking met K. Schuurmans een eigen kledinglijn begonnen.
    - De ierse folk band Rapalje heeft een nieuwe zanger, bekend onder de naam M. Manson.
    - Ronald Giphart brengt zijn eerste cd met kinderliedjes uit op 1 juni 2007
    - Mevrouw Verdonk is aangeklaagd wegens geluidsoverlast en het beledigen van een ambtenaar in functie
    - De telegraaf is aangeklaagd wegen het plaatsen van foto's van B. de Groot waarop hij niets behalve een boxershort draagt.
    Tot zover 'De Thesinge en Garmerwolde nieuws Flash!'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 55167

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: