brommer en helm - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu brommer en helm - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

brommer en helm

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

05 Maart 2007 | Indonesië, Malang

Hallo allemaal,
het eerste nieuws dat ik jullie ga vertellen is heel treurig, namelijk Kees (de poes) is dood. Hij lag al een paar dagen in een doosje en kreeg het steeds zwaarder, het leek wel of hij longontsteking had, hij kreeg bijna geen adem meer. Vanochtend zag het er heel slecht uit. Pim had de dierenarts al gebeld, maar die kon pas vanmiddag komen. Dat was niet meer nodig want hij is uit zichelf dood gegaan. Beter voor Keesje moeten we maar denken, maar het is toch altijd zielig als een huisdier dood gaat..

Verder hebben Pipiet en ik eigenlijk een hele leuke dag gehad. We zijn vanochtend samen vertrokken naar de immigrasi, omdat Pim een aantal formulieren moest hebben. We gingen met de bemo, in Nederland rijden er stadsbussen, maar hier kleine busjes waarin mensen opgepropt zitten. Die busjes zijn niet geschikt voor Europeanen, maar goed, ik vind het altijd wel weer leuk. We moesten er ook best lang in naar de immigrasi, want het was ver. Bij de immigrasi is het altijd druk, en moeten mensen heel lang wachten. Wij kochten een paar formulieren, Pipiet vulde ze tijdens een bakje Bakso eten, en we gingen ze inleveren bij de dienst zelf, waar wel 100 mensen zaten te wachten. Pipiet zoekt een mannetje achter een loket dat niks te doen heeft en levert de papieren in. Waarschijnlijk heeft ze hem ook een best bedrag gegeven en dan ligt overmorgen alles klaar. Zo werkt dat hier nou eenmaal. Ik moet over een paar weken ook al mijn visum verlengen, maar laat dat ook door Pipiet doen, het kost wat, maar dan komt het ook in orde. Als je hier als buitenlander zelf iets wilt regelen krijg je het (bijna) niet voor elkaar!
Na de immigrasi zijn we de stad ingegaan, om een helm voor mij te kopen. De helmen stellen hier echt helemaal niks voor, ze zijn gewoon van plastik volgens mij. Maar ze zijn verplicht op een brommer, en het is zonde een boete te krijgen. Vooral als je nagaat dat een helm hier nog geen 10 euro kost! (een boete is 45 euro)En ik heb een hele mooie, een KNALroze! Zo herken ik de helm het best!
Toen we de helm hadden zijn we met een becak (met z'n tweeeen erin!) van het ene winkelcentrum naar de andere gegaan. In een heel groot winkelcentrum hebben we een creambath genomen, echt een aanrader. (moeten kappers in Nederland ook gaan verkopen!) Ze gaan eerst je haren wassen, dan doen ze er een maskertje in en gaan je hoofd lekker masseren. Daarna je nek en je schouders. Dan gaan ze nog weer je hoofd doen, met een ander haarmaskertje! En dan gaan ze ook nog eens je armen en je handen masseren en je vingers! Als laatste gaan ze weer je haren wassen en drogen en fohnen en in model maken. Al met al ben je meer dan anderhalf uur zoet! En dat voor 27.000 Rp( ongeveer 2,50 euro) dus je kunt het vaker doen!
Helemaal relaxed gingen we weer naar huis, onderweg nog even eten kopen... Ik stap langzamerhand van het brood af en begin het nasi eten steeds lekkerder te vinden! (wie had dat nou gedacht..ikzelf in ieder geval niet..)

Nog even 2 nieuwe foto's. Gister kwamen Fatima, haar man, Amanda en Shifa Mayla ophalen, die nog bij ons was. En ze gingen met elkaar op de brommer naar huis. Zulke dingen zie je hier veel op straat, maar zul je in Nederland echt niet tegenkomen!

  • 05 Maart 2007 - 10:08

    Maudy:

    Toe maar.. een creambath nemen, anderhalf uur lekker ontspannen en mooi worden nadien ook nog en dat alles voor omgerekend 2 1/2 euro!! Dat zijn nog eens leuke eurootjes, vergeleken bij een grote komkommer hier voor niet minder dan één euro!!

    Die foto van 5 op een brommer is prachtig, kun je me die ook wel in het groot zenden, voor op mijn bureaublad? Maar als die gepakt worden kost hen dat een heel vermogen.. geen helm op. Stuur je ook nog eens een foto van Laura met helm? Kan ik leuk op de website plaatsen ;-)

    Hé Laura geniet en vergeet mijn cadeautjes voor Novi niet. Ik rijm ook nog.
    Liefs van ons beiden M&M
    voor jullie allemaal daar.


  • 05 Maart 2007 - 10:32

    Pap En Mam:

    onze voorspelling komt toch nog uit! Je gaat nasi nog lekker vinden.Wij willen jou ook wel zien met die roze helm op. Veel liefs.

  • 05 Maart 2007 - 14:37

    Fred:

    Jammer van de poes, jullie hebben zo je best gedaan om m weer gezond te krijgen.
    Mooie plof om te zien.
    Zijn zeker 4 takt motortjes.

  • 05 Maart 2007 - 15:27

    Jan , Marina ,Diëgo:

    Een topi besi en dan ook nog in het knal roze,je wilt echt opvallen als blanda of niet? Foto's willen we er zeker van zien.Het zijn leuke verhalen en mooie belevenissen en de foto's
    mogen er ook zijn.{nu nog die met de roze topi besi!]
    Blijf genieten en beleven,
    groetjes Jan & Marina.
    p.s. er hangt hier echt een plensbui boven Oostwold.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 55102

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: