T-shirts - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu T-shirts - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

T-shirts

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

07 April 2007 | Indonesië, Malang

Hallo allemaal,
even een kort verhaaltje over de afgelopen dagen. Dinsdag ben ik teruggekomen uit Solo met de t-shirts en woensdag hadden we een bijeenkomst met de kinderen van Suvono om de t-shirts uit te delen. Ze waren helemaal wild en vonden de t-shirts prachtig. Het staat ze ook beeldig! We hebben veel foto's gemaakt die ik binnenkort zal plaatsen.
De t-shirts voor de grote mensen is een ander verhaal. We hebben in Solo de t-shirts laten maken voor de kinderen en het zou goedkoop zijn, maar dat viel uiteindelijk tegen. Hisyam en ik zijn dus in Malang op zoek gegaan naar goedkopere t-shirts van dezelfde kwaliteit en we hebben ze gevonden!! Nu alleen nog goedkeuring van Pim en Pipiet en ze kunnen gedrukt worden. Met een beetje geluk kunnen mijn Nederlandse bezoekers de eerste grote mensen t-shirts meenemen! En dan kan de verkoop beginnen. We willen ze verkopen voor E 10,-, omdat we ook rekening moeten houden met de verzendkosten!
Verder moest ik deze week voor het eerst naar de imigrasi, om mijn visa te verlengen! Dat is echt ontzettend duur. Pipiet is alleen gegaan omdat ze het wel alleen kon regelen, maar dinsdag kunnen we het ophalen en dan moet ik betalen. Heel veel geld, omdat ze je anders laten wachten tot je visa is verlopen. Heel vervelend en heel corrupt. Je moet dus betalen om op tijd je visa te krijgen. Verder moet je betalen voor alle mensen met wie je te maken hebt. Dus al met al voor een eerste stempel om te verlengen betaal je E 55,- en dat is vergeleken met de normale levensstandaard hier echt belachelijk duur! Maar goed, het hoort erbij!!

Gauw meer en de foto's!!

  • 07 April 2007 - 08:48

    Maudy:

    Laura,
    je zegt - en ik hoor het Wieteke van Dort zeggen:- het staat ook beeldig!!! hahaha...
    Ik heb Pim al gezegd dat hij mij wel een paar mag zenden en zal ik proberen te verkopen op de soos en ik smeer de familie allemaal wel één aan ;-))
    Ik wacht op de foto's. Voor jou en de rest daar FIJNE PAASDAGEN en neem veel plaatjes van die eigele paaskindjes!
    Liefs en groetjes ook van Max

  • 07 April 2007 - 12:31

    Pak Hans & Ibu Rika:

    Hallo Laura,
    Eindelijk laten Pak Hans en Ibu Rika weer iets van zich horen. We hebben ondanks alle drukte van de laatste tijd wel jouw boeiende verhalen gelezen (nb: blijven we doen!). Vooral je verblijf in Solo en je tripje op de brommer naar de mooie Candi's. Wat een belevenis zeg! Je vertelde ook dat de jongelui van de muziek van Boudewijn de Groot houden. Dat verwondert mijn niet omdat Boudewijn de Groot, net als ik in het Voormalig Ned.Indië (=nu dus Indonesia)is geboren. De klanken die Boudewijn op zijn gitaar weet te produceren (zgn. tokkelen)benadert de Indonesische Kroncong muziek. Met de cursus Bahasa Indonesia gaat het nu in een iets sneller tempo, omdat ik van methode ben veranderd. Ik werk nu de lessen vooraf voor de cursisten uit. De cursisten moeten natuurlijk wel hun huiswerk blijven maken! Op de eerstvolgende cursusavond krijgen zij de door mij uitgewerkte oefeningen uitgereikt, die we dan gezamenlijk bespreken. Zij kunnen hun gemaakte huiswerk dan thuis vergelijken en zien wat ze fout hebben gemaakt. Dit systeem werkt voor mij veel sneller en voor de cursisten aangenamer, omadat ze op de cursusavond minder hoeven te pennen. De ucapan (=uitspraak)van de Bahasa Indonesia bij de cursisten wordt al veel beter! Misschien heb je het al van Pim Vroegop gehoord dat we twee kinderen van de sekolah dasar Katolik Indriya Sana gaan steunen. En dat is nou allemaal gekomen omdat jij de de aanzet daartoe hebt gegeven! Nogmaals ik ben trots op jou, dat je in mijn geboortestad Malang goed werk verricht!
    Hier onder: My prayer for the little children of Malang (Vertaling: Doa saya untuk anak-anak kicil dari Malang).

    Tuhan Yang Mahakuasa cintailah dan lindungilah anak-anak kecil dari kota Malang, kota kelahiranku! Tuhan berilah berkahmu kepada anak-anak ini supaya mereka dapat kehidupan yang penuh kebahagiaan.
    Amin.

    Sebarluaskan doaku kepada para pendidik!
    Jangan lupa!
    Generasi muda adalah harapan bangsa!

    VERTALING:
    Vertaling van mijn gebed voor de kleine kinderen van Malang.
    Almachtige God heb de kleine kinderen uit Malang, mijn geboortestad, lief en bescherm ze! Heer geef deze kinderen uw zegen opdat zij een leven vol geluk krijgen.
    Amen.

    Maak mijn gebed overal bekend bij de opvoeders!
    Vergeet niet!
    Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

    Untuk nanti selamat tidur dan untuk besok Selamat Hari Paskah.
    Voor straks een welterusten en voor morgen een Vrolijk Pasen.

    Salam hangat,
    Pak Hans dan Ibu Rika.

  • 08 April 2007 - 13:42

    Sandra:

    laura!
    allesgoed?
    groetjes sandra!

  • 10 April 2007 - 14:19

    Oosen:

    Hoi Laura,
    Wat een mooie shirts zijn het geworden.
    Hoe gaat het met de maten en zo.Of kunnen
    we dat met moeder overleggen? Mooie foto's.Je ziet er zelf ook patent uit.Nog veel plezier en een smok van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 55113

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: