Leve de koningin!! (koninginnedag in Surabaya) - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu Leve de koningin!! (koninginnedag in Surabaya) - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

Leve de koningin!! (koninginnedag in Surabaya)

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

03 Mei 2007 | Indonesië, Malang

Untuk teman teman dari Mojokerto: Salam!!

Zo, dinsdagochtend ging de wekker erg vroeg, om 6 uur. We gingen namelijk met de trein naar Surabaya! Ik ging er naar toe om koninginnedag te vieren en Hisyam ging naar zijn moeder, die daar woont. We kochten kaartjes voor de exclusive trein, de meest luxe die er is! (nog geen 7 euries pp) De trein zou om 9 uur vertrekken, maar om half negen werd het vertreksein al gegeven. Gelukkig waren we een keertje op tijd. De trein zou er ongeveer 3 uurtjes over doen!
De trein is een heerlijk vervoermiddel, je kunt lekker zitten in redelijk luxe stoelen! Ook krijg je water en een broodje! En het is een hele belevenis. Het luxe gedeelte van de trein wordt bewaakt door 2 gewapende bewakers, dus er komen geen ongewenste gasten in de trein. Er is zelfs een wc in de trein!
Bij de verschillende stations waar de trein stopt rennen mannen in groene pakjes heel hard met de trein mee om er zo snel mogelijk in te springen. Deze mensen willen je helpen met de bagage uit de rekken te tillen voor een klein bedragje! Maar daarvoor riskeren ze wel hun leven! Ook zijn er op de stations veel verkopers die hun waren proberen te verkopen. Omdat ze niet in het luxe gedeelte mogen, blijven ze bij de ingang keihard schreeuwen. Bakso, Bakso, Bakso en Tahu, Tahu, Tahu! Erg lachwekkend hoe ze dat tegen elkaar in schreeuwen! Na uiteindelijk 4 en een half uur rijden kwamen we in Surabaya! Anderhalf uur vertraging maar me geen minuut verveeld!
In Surabaya aangekomen werd je onvergelopen door de taxichauffeurs, die allemaal je tas alvast in hun auto willen zetten. Afblijven!!!! We belden een betrouwbare taxi (die door de onbetrouwbare taxi amper het stationsplein opgelaten werd) en reden naar het Pasar Besar hotel om daar voor mij een kamer te regelen en mijn spullen te droppen. Omdat we nog veel te vroeg waren en tijd zat hadden, besloten we naar de moeder van Hisyam te gaan om daar wat te eten! Het was nog best ver en omdat het ook duur was met de taxi zijn we halverwege overgestapt op het openbaar vervoer! Na het eten werd ik op de brommer weer naar het hotel gebracht. OOk dat was een hele belevenis, op de brommer door Surabaya. Wat een drukte en wat een hitte! Maar leuk om mee te maken, wie doet dat nou...??
Terug in het Pasar Besar hotel waren Paul en Sri en Pim er ook al. We zouden om half 7 verzamelen en met de taxi naar het Mojopahit hotel gaan! Dat heette vroeger het oranjehotel. Het is bekend om het afscheuren van het blauwe gedeelte van onze vlag, waardoor nu de vlag van Indonesie rood met wit is. Op deze plek zijn veel rellen geweest van mensen die het er niet mee eens waren en onrust stookten!
Maar het hotel is schitterend, echt koloniaal en zeer luxe! We moesten ook in gepaste kleding. Mannen in pak of in batik blouse en vrouwen in een rok of jurk. Gelukkig had ik een lange rok mee waar ik nog gauw een shirtje opgekocht had! Maar een offiele bedoeling, met de ambassadeur van Nederland en de consul! Ook een aantal bekende indonesische politici waaren aanwezig! Het Wilhelmus werd gezongen evenals het Indonesie Raya, Merdeka Merdeka! En toen was er haring! Wauw, heerlijk! En er was Nederlandse kaas, iets waar we helemaal wild om werden! Echt heerlijk! OOk de rest van het eten was lekker en het drinken was gratis! Bier en wijn!! Echt een leuk feestje, om een keer mee te maken!
Toen we terug bij het hotel waren, wilden Pim en Paul nog naar de karaoke. Een orinaire tent naast het hotel. Ik heb er even gezeten met een biertje maar vond er niks aan. Toen ik weg ging zaten Pim en Paul gezellig aan de bar met een dame... Welterusten, hahaha!!!
Gister zijn we na het (Zeer verlate) ontbijt weer terug gereden naar Malang, daar waren we uiteindelijk om 5 uur!

Thuis aangekomen was ik een beetje ontheemd. We hebben om dit moment gasten vanuit Nederland, een echtpaar van 80! Dus die slapen nu in mijn kamer, dichter bij de badkamer, en ik ben verhuisd naar het "appartement", het buitengedeelte van het huis! Prima hoor, beetje meer mijn eigen!

Vanochtend begon het gewone leven weer, ik moest lesgeven op Indriyasana! Weer super genoten met die kleintjes! We hebben gezongen, verhaaltjes verteld en gekleurd!

Tot gauw allemaal!

  • 03 Mei 2007 - 06:37

    Oosen:

    Leve de Koninging.Wat een mooi feest daar.Heel bizonder om dat mee te maken.
    Kun je de Bahasa woorden even vertalen?Dit voor mijn eigen gebruik.
    Groetjes van ons en oom Hennie.
    Plus knuffels

  • 03 Mei 2007 - 06:54

    Oosen:

    Hoi Laura,
    Tot mijn grote schrik ben ik te royaal geweest met Ko-nin-gin(g te veel)
    Groet van oos

  • 05 Mei 2007 - 17:34

    Frits:

    leve de koningin !
    HOI!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 55077

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: