avontuur nummer x - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu avontuur nummer x - Reisverslag uit Malang, Indonesië van laura reumerman - WaarBenJij.nu

avontuur nummer x

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg laura

20 April 2007 | Indonesië, Malang

Hallo allemaal,
ik heb weer het een en ander beleefd! Woensdag zouden Eppo en Heiko komen, uit Nederland. Ze zouden op Jakakrta landen om 17.00 uur en dan doorvliegen naar Surabaya, omdat Jakarta tegenwoordig niet echt gezellig is en helemaal niet veilig voor onwetende touristen. Dus naar Surabaya! Ik had geregeld dat ik samen met Lana(chauffeur) ze op zou gaan halen. Dat was al een moeilijk gedoe, omdat de modderstroom rond Surabaya elke dag erger wordt en soms de weg helemaal overstroomt, waardoor het verkeer geen kant meer op kan. Maar we zouden 's avonds gaan, dan is het niet zo druk en zijn er minder problemen.
Ik had met Eppo afgesproken dat hij me zou bellen als ze in Jakarta waren en een ticket hadden, zodat ik zou weten hoe laat ze in S. zouden aankomen. Dan konden Lana en ik vertrekken, en zouden we elkaar daar treffen. Al wat er kwam, geen telefoontje uit Jakarta. Dus Lana en ik besloten om 18.00 maar te vertrekken om dan maar in S. te wachten. Zo gezegd zo gedaan, wij op weg. Na ongeveer 40 minuten rijden ineens een lawaai onder de motorkap... En de auto deed het niet meer... Tja, daar sta je dan met een chaufeur die helemaal geen verstand heeft van auto's en ik, ja ik weet nog niet eens hoe de motorkap open moet...
Dus Lana kijken, ja hoor, bougie eruit. Maar waar koop je die nou langs de weg? Hij ging even kijken en kwam terug met een nieuwe bougie, maar als die erin zou zitten moest de auto hoe dan ook eerst naar de garage en Surabaya kon ik die avond wel vergeten. Dus maar weer op huis aan. Thuis aangekomen (20.00 uur) had ik nog steeds niks van Eppo en Heiko gehoord en begon me daar ook wel een beetje zorgen over te maken. Ook met hun kon van alles aan de hand zijn. En de tijd tikte maar door en het werd inmiddels voor ons te laat om op welke manier met openbaar vervoer nog naar Surabaya te gaan. We besloten het volgende (te gekke) plan. Lana en ik zouden naar het Splendid Inn hotel gaan, waar Eppo en Heiko zouden gaan logeren. Daar zouden we op ze wachten!
Ineens kreeg ik een sms van Eppo:"bel me even!!" dus ik blij en direct bellen. Voicemail!! Ja daar schoot ik niks mee op, hij was niet te bereiken! Ondertussen gingen Lana en ik op weg naar het hotel, maar ik wist echt niet meer of het allemaal nog zou lukken die avond, maar ik zou in ieder geval slapen! In het hotel of als ze aankwamen thuis!
Eerst even via de kampong, om te kijken of er een brommer was, dat zou makkelijker zijn voor de volgende morgen, maar nee, ook dat zat tegen. Openbaar vervoer maar! Inmiddels was ik zover dat ik de Grote Helpdesk (degene die altijd raad weet) ging bellen: mijn moeder! En ja, zij zou wel even een telefoonnummer van Heiko opzoeken en pap zou me wel terugbellen! Oke!! Na een kwartiertje belde pap me terug (ik wou net in de angkot=busje openbaar vervoer, springen) en gauw een nummer genoteerd en verder maar weer, op naar Splendid inn hotel. Bij het hotel (inmiddels 21.30 uur) kreeg ik heiko aan de lijn! Pffff... Ze hadden een ticket weten te bemachtigen naar Surabaya, maar pas om 23.00 uur. Nou ja, beter dan helemaal niet! Dan zouden ze om 0.00 uur in S. zijn en dan met een taxi naar Malang moeten. Ik heb precies uitgelegd hoe ze dat moesten regelen en ik kon gaan slapen. Om ze te verrassen hebben Lana en ik ergens nog een grote fles bier weten te vinden en zelfs een flesje whiskey. Alles geregeld, en toen konden wij dus in de hotelkamer. Heerlijk, biertje gedronken (bleek in het hotel niet duur te zijn) en voetbal gekeken. Na een tijdje ben ik maar gaan slapen! Midden in de nacht ging de telefoon in het hotel en half slapen nam ik op (vergeten waarom ik ook alweer in de hotel deed..) "Bu Laura? Teman teman sudah datang!" Oh jippie, ik me gauw aangekleed en ja hoor, daar zaten ze, met een grote fles Bintang voor zich!! Heerlijk even bijgekletst en nog een biertje gedronken. Ze waren er echt ongelofelijk snel, bleek dat de chaufeur ook heel hard had geregeden.. Maar goed, een goede afloop. Maar ja, toen moesten Lana en ik nog weer naar huis, met de becak maar. (midden in de nacht, ijskoud!!) Om half vier waren we thuis en kon ik weer slapen. Om zes uur ging de wekker, op naar Indriyasana, naar de kleuters! Ondanks zijn grote moeheid heel leuk les gegeven! Over vliegen enzo!
Na de les gauw naar huis en even liggen.. Om 12 uur werd ik wakker en besloot maar weer op te staan. Even gauw eten en om 1 uur was ik weer in Splendid inn, waar ik verwachtte dat de twee heren al op me zouden zitten wachten. Ik liep naar de kamer en klopte aan. Na 5 minuten een slaperig hoofd, ze lagen nog te slapen..
Na een kopje koffie waren ze weer helemaal bij en zijn we Malang een beetje gaan bekijken. Na een wandeling van een uurtje, even bij Toko Oen geweest. Daar hebben ze weer een lekker biertje gedronken. Even lekker gezeten en toen weer naar het hotel. Ook daar weer even gerelaxed! Toen het tijd werd voor het avondeten zijn we naar Inggil gegaan, daar was ik al eens geweest, want Hisyam heeft daar de inrichting gemaakt en vormgegeven. Ik werd daar door het personeel hartelijk ontvangen en ze kenden me allemaal nog!
We hebben er heerlijk gegeten en naar de muziek geluisterd (live) die alleen voor ons speelde, de hele zaak was leeg!Al met al enorm genoten!
Nu ga ik weer naar ze toe, kijken of ze wakker zijn...

Tot gauw!

  • 20 April 2007 - 07:24

    Maudy,:

    Hallo Laura, wat een verhaal en belevenissen al weer! Ik hoop dat je een fijne tijd met je vrienden hebt en je hun veel kunt laten zien van wat je daar alzo doet.

    Vertel eens wat meer over die modderstroom als je wat weet. Je hoort of ziet er hier niets van. Je schrijft dat die steeds groter wordt. Is dat allemaal niet beangstigend? Hoe leeft de bevolking met dit feit? Gelaten of probeert men er ook wat aan te doen?
    Er staat een groot artikel in de Moesson over de banjir in Jakarta en wiens schuld het mogelijk kan zijn.
    Merk je er ook nog veel van corruptie? Weet je dat door de concurrentie van winkelen op het internet de gewone winkels al de alure krijgen van tawarren als je daar eens iets koopt. Het is vaak veel duurder dan op het internet en men begint te vergelijken en na wat heen en weer gepraat -tawar- krijg je het vaak ook voor die prijs. Men ontkomt er niet aan, om op deze manier te verkopen en de concurrentie die er toch steeds meer is als je iets duurs wilt aanschaffen.

    Regent het er nu nog veel? Hier is het vandaag weer grauw en niet erg warm. Gisteren stond er een harde koude wind, maar scheen af en toe de zon nog wel.

    Vandaag is de oudste broer van Max 85 geworden en is gisteren uit Tegelen hier gekomen, op uitnodiging van ons allemaal. Wij willem hem op een 'wok'-festijn trakteren en gaan daarvoor naar Ubbena. Hij woont zelf in Tegelen.
    Dus feest vandaag! Hij logeert bij ons.

    Ik ga eruit en wens je een fijn weekend en doe Pipiet, Pim en al de anderen de groeten van hier. En geef je Pansye een dikke zoen van me.
    Liefs M&M


  • 20 April 2007 - 07:32

    Oosen:

    selamat hari Laura,
    Het is wat met die oostwolmers in de gordel van smaragd.Nog veel plezier met de groep.Groetjes D en W.

  • 20 April 2007 - 13:12

    Mam:

    Hoi lieverd, heb net je hele verhaal gelezen en ben blij dat het allemaal goed is gekomen. Eppo belde nog woensdag dat ze goed aan waren gekomen. Daar waren we erg blij om, want je zat toch maar te denken als dat maar goed komt.
    Ik hoop dat jullie prettige dagen hebben met elkaar en zoals al eerder gezegd we zijn best wel jaloers. (ik houd de moeders van Eppo en Heiko ook wel op de hoogte) kus pap en mam

  • 20 April 2007 - 13:58

    Fred:

    Mooi, aal op stee dus.
    Zou je de groeten aan de heren willen overbrengen? En wil je aan Eppo vragen of hij zijn fiets net als hier "sociaal" wil weg zetten? Hai wait wel wat ik bedoul.
    Groeten van retteketet Fred

  • 20 April 2007 - 18:32

    Sieta:

    hallo la lau!
    Ik denk vaak met veel jaloersie aan jou hoor! wat maak jij veel dingen mee..
    Ik lees altijd met veel plezier je berichten.

    kus van sieta

  • 21 April 2007 - 11:37

    Tjokkie:

    hallo laura met tjokkie uit oostwold ik heb het verhaal dat jullie eppo & sex hebben opgehaald net even gelezen een heel mooi verhaal doe ze de groetjes maar even van mij en jij ook de groetjes van tjokkie ik wens jullie nog veel plezier toe de komende tijd

    groetjes uit oostwold (tjokkie)

  • 21 April 2007 - 22:22

    Pap:

    wanneer stuur je weer wat foto.s

  • 23 April 2007 - 17:52

    Pieter (cell):

    hallo laura heb het verhaal even gelezen
    wens jully veel plezier komende tijd en drink nog maar een bintang met eppo en heiko ( proost )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2007

afscheid

27 Juni 2007

foto's

25 Juni 2007

de laatste daagjes

14 Juni 2007

druk druk druk

08 Juni 2007

surabaya
laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 55087

Voorgaande reizen:

10 Februari 2007 - 03 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: